 Vorige week organiseerde Entopic hun intranetcongres 2009. Het was een groot succes en er waren al lang geen kaarten meer te krijgen. De belangrijkste spreker was de Australiër James Robertson. Zijn belangrijkste punt was dat een intranet vooral effectief is wanneer zo weining mogelijk content op staat en zoveel mogelijk doe-dingen. Volgens Robertson hebben je medewerkers het veel te druk met hun werk om tekst te lezen en willen ze vooral zo snel mogelijk praktische zaken afhandelen.
 Vorige week organiseerde Entopic hun intranetcongres 2009. Het was een groot succes en er waren al lang geen kaarten meer te krijgen. De belangrijkste spreker was de Australiër James Robertson. Zijn belangrijkste punt was dat een intranet vooral effectief is wanneer zo weining mogelijk content op staat en zoveel mogelijk doe-dingen. Volgens Robertson hebben je medewerkers het veel te druk met hun werk om tekst te lezen en willen ze vooral zo snel mogelijk praktische zaken afhandelen.Maar kun je zomaar content schrappen? Ik denk het niet. Goede content die bijvoorbeeld de ambitie of identiteit van je organisatie(-onderdelen) beschrijft wordt inderdaad niet veel bezocht. Maar dat is nog geen reden om het weg te halen. Maak het vindbaar maar laat het niet in de weg staan. Zorg dat de kwaliteit goed is. Dan hou je niet alleen James Robertson tevreden maar je organisatie ook.
 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten