We willen elkaar een hoop vertellen binnen organisaties. Het nieuws, het beleid, de benoemingen, de crisis, etc. Meestal vertellen we elkaar dan niet puur feitelijk wat er hand de hand is. In veel interne communicatie zit een achterliggend motief. Intranet is steeds meer het medium dat wordt ge(mis)bruikt voor getinte communicatie. Daarin is het niet ander dan elk "oud" medium.
Toch is intranet anders dan "oude" media": mensen die het gebruiken verwachten ook dat ze dingen kunnen doen. Collega’s vinden, een vergaderruimte bestellen, een bestand delen, een medewerkers vinden, hun verlof aanvragen, etc. Niet geheel onlogisch want je kunt via dat andere supergrote intranet, genaamd internet, ook van alles bestellen.
Wat zijn nu de dingen die je moet kunnen doen op een intranet? Hier volgt een lijst van dingen die mensen willen doen op een intranet:
1) Collega's vinden zodat je ze kunt bellen
2) In 1 overzicht het laatste nieuws zien in jouw kantoor, divisie, organisatie (in die volgorde)
3) De documenten / formulieren gebruiken die anderen ook vaak gebruiken in het werk
4) Net dat document vinden dat niet in de ''veelgebruikt" lijst staat via de zoekfunctie
5) Afspraken maken met je werkgever
6) Die handige ondersteunde diensten en producten kunnen bestellen
Maak het de mensen makkelijk om te doen wat ze willen en je intranet krijgt betere cijfers en minder balast.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten